ODJEL ZA KVALITETU I UNAPREĐENJE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Odjel za kvalitetu osnovan je s ciljem koordinacije, promicanja te praćenje svih aktivnosti poboljšanja kvalitete zdravstvene zaštite koja se pruža pacijentima u Klinici za dječje bolesti Zagreb, sukladno zahtjevima međunarodno priznatih standarda te znanstveno-tehnološkom razvitku.
- Kvaliteta zdravstvene zaštite
- Standardi kvalitete zdravstvene zaštite
- Promicanje kvalitete zdravstvene zaštite
- Orijentiranost prema pacijentu
- Sigurnost zdravstvenog postupka
- Sljedivost zdravstvenog postupka
- Učinkovitost zdravstvenog postupka
- Djelotvornost zdravstvenog postupka
- Osiguranje kvalitete zdravstvenih postupaka
- Poboljšanje kvalitete zdravstvenih postupaka
- Procjena zdravstvenih tehnologija
- Akreditacijski postupak
Kvaliteta zdravstvene zaštite jest rezultat mjera koje se poduzimaju sukladno suvremenim spoznajama u zdravstvenim postupcima, a koje osiguravaju najviši mogući povoljan ishod
liječenja i smanjenje rizika za nastanak neželjenih posljedica za zdravlje ljudi.
Uključuje primjenu onih zdravstvenih postupaka koji su:
- dokazano korisni i sigurni prema prihvaćenim standardima struke,
- donose najpovoljniji omjer rizika i koristi za pacijenta,
- odgovaraju očekivanju samog pacijenta (korisnika zdravstvene zaštite), i pridonose njegovom osobnom zadovoljstvu.
Osiguranje kvalitete zdravstvenih postupaka jest sustavno praćenje i procjenjivanje obavljanja i rezultata zdravstvenih postupaka, planiranje aktivnosti radi poboljšanja zdravstvene zaštite i prevladavanja utvrđenih nedostataka u cilju ostvarenja učinkovitosti zdravstvenih postupaka i izbjegavanja štetnih neželjenih događaja.
Pokazatelji kvalitete (QI)
Klinički pokazatelji kvalitete su sredstva mjerenja u obavljanju zdravstvenih postupaka određenih vrijednostima koje služe za prikazivanje rezultata tih postupaka i
- mjere kvalitetu pruženih zdravstvenih usluga,
- omogućuju međusobnu usporedbu bolničkih ustanova u: ocjeni kvalitete pružene zdravstvene zaštite i napredovanju u postizanju više kvalitete zdravstvenih usluga kroz vrijeme.
Djelatnici odjela:
Pomoćnica ravnatelja za kvalitetu
- prim. dr. sc. Neda Striber, dr. med.
Medicinske sestre za kvalitetu
- Anita Znaor, dipl. med. techn.
Antonela Barišić, mag. med. techn.
Medicinska sestra za edukaciju
- Snježana Fusić, mag. med. techn.
Predsjednica Povjerenstva za kvalitetu je pomoćnica ravnatelja za kvalitetu – prim. dr. sc. Neda Striber, dr. med.
- prim. dr. sc. Neda Striber, dr. med.
- doc. dr. sc. Arnes Rešić, prim. dr. med.
- doc. dr. sc. Jasna Leniček-Krleža, spec. med. biochem.
- Mirjana Kakša, bacc. med. techn.
- prim. mr. sc. Maja Batinica, dr. med.
- dr. sc. Marko Bašković, dr. med.
- dr. sc. Sandra Kralik, dr. med.
- Anita Znaor, dipl. med. techn.
- Marijana Šimić Jovičić, dr. med.
- Ana Marija Vranjić, bacc. med. techn.
- Kata Rajič, mag. med. techn.
- Filip Jadrijević Cvrlje, dr. med.
- Jurica Folnožić, mag. radiol. techn.
- Sandra Delač, bacc. med. lab. diagn.
- Ljerka Klarić, mag. pharm.
- Marina Braje, stručni radnik/povjerenik za otpad
- Antonela Barišić, mag. med. techn.
Opis poslova Povjerenstva za kvalitetu:
- provodi aktivnosti vezano za uspostavu sustava osiguranja i poboljšanja kvalitete zdravstvene zaštite,
- provodi aktivnosti vezano za uspostavu sustava sigurnosti pacijenta,
- procjenjuje ispunjavanje standarda kvalitete zdravstvene zaštite u pojedinim djelatnostima zdravstvene ustanove,
- sudjeluje u vanjskim provjerama kvalitete,
- provodi aktivnosti vezano za pripreme za akreditacijski postupak,
- predlaže i sudjeluje u provedbi edukacije iz područja kvalitete zdravstvene zaštite
- surađuje s Agencijom u provedbi plana i programa mjera zaosiguranje, unapređenje, promicanje i praćenje kvalitete zdravstvene zaštite